İsviçre sonrası İran’dan gerilimi artıran çıkış! “Nükleer tesislere denetim planı yok”

İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi, düzenlediği basın toplantısında İsviçre’de yürütülen nükleer diplomasi sürecine ve bölgesel gelişmelere ilişkin dikkat çeken değerlendirmelerde bulundu. NÜKLEER KONUSUNDA NET TAVIR İranlı sözcü, saldırılarda hasar gördüğü belirtilen nükleer tesislere ilişkin denetim iddialarına sert çıktı. “Ne Grossi ile bir görüşmemiz oldu ne de Ajans’ın İran’ın hasar görmüş nükleer tesislerini denetlemesine yönelik bir programımız vardı.” diyen Bekayi, şu ifadeleri kullandı: “ABD ve Siyonist rejimin askeri saldırıları sırasında hasar gören tesislerin Ajans tarafından denetlenmesi konusunda herhangi bir planımız bulunmamaktadır ve bu konuda esasen herhangi bir protokol de yoktur.” İran’ın uluslararası yükümlülüklerine bağlı olduğunu savunan Bekayi, “Nükleer Silahların Yayılmasını…