İsviçre’de ABD-İran zirvesi: 60 günlük anlaşma yol haritası

ABD ve İran, Katar ile Pakistan’ın arabuluculuğunda İsviçre’de yapılan görüşmelerde, 60 gün içinde nihai anlaşmaya ulaşmayı hedefleyen bir yol haritası üzerinde uzlaştı. Arabulucu ülkeler, pazar günü yapılan görüşmeleri “olumlu” ve “yapıcı” olarak nitelendirdi. İsviçre’nin Bürgenstock kentindeki toplantı, ABD ile İran arasında imzalanan mutabakat zaptı kapsamında yapılan ilk üst düzey görüşme oldu. Toplantıya ABD Başkan Yardımcısı JD Vance’in de aralarında bulunduğu Amerikan heyeti, İranlı yetkililer ile arabulucu ülkeler Katar ve Pakistan’ın temsilcileri katıldı. Katar ve Pakistan dışişleri bakanlıklarının ortak açıklamasına göre, görüşmelerin en önemli sonucu, arabuluculuk sürecini siyasi düzeyde denetleyecek “Yüksek Düzeyli Komite” kurulması oldu. Komitenin, İran’ın nükleer programı, yaptırımlar ve…

ABD Başkan Yardımcısı’ndan Hürmüz ve Lübnan mesajı

ABD Başkan Yardımcısı JD Vance, İran ile yürütülen nükleer görüşmelerde önemli ilerleme kaydedildiğini belirterek, İran’ın Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı müfettişlerini yeniden davet etmeyi kabul ettiğini açıkladı. Vance, nükleer müfettişlerin ne zaman göreve başlayacağına ilişkin soruya, “Muhtemelen bu hafta, hatta bugün itibarıyla” yanıtını verdi. ABD Başkan Yardımcısı, nükleer müfettişler ve Uluslararası Atom Enerjisi Kurumu ile koordinasyonun kısa sürede başlamasını beklediklerini söyledi. Nihai anlaşmanın başarılı olması için güçlü bir temel attıklarını ifade eden Vance, teknik seviyedeki müzakerelerin önümüzdeki haftalar ve günlerde devam edeceğini bildirdi. Hürmüz Boğazı’na da değinen Vance, boğazın açık olduğunu vurguladı. ABD Başkan Yardımcısı, Lübnan’a ilişkin değerlendirmesinde gerekli koordinasyonun sağlandığından…