Ulaştırma Bakanlığı’ndan bir ilk: Karayollarında müzikli uyarı işareti!

Melodili Yol Uygulaması Ankara’da Hayata Geçirildi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen Melodili Yol uygulamasının Türkiye’de ilk kez Ankara’nın Nallıhan ilçesinde hayata geçirildiğini açıkladı. Yol yüzeyine belirli aralıklarla yerleştirilen işaretlemeler veya oyuklar araçların geçişi sırasında titreşim ve ses üretme prensibine dayanıyor.

Titreşim ve Sesler Hedeflenen Ezgiyi Oluşturuyor

Bakan Uraloğlu, “Oyuklar veya işaretlemeler, araçların belirli bir hızla geçtiği takdirde müzikal bir melodi oluşturacak şekilde tasarlanıyor. Yüzeydeki her bir oyuk veya işaretleme, farklı frekansta bir nota verecek şekilde konumlandırılıyor. Sürücü sabit hızla seyrettiğinde, oluşan titreşim ve sesler birleşerek hedeflenen ezginin duyulmasını sağlıyor.” şeklinde açıklama yaptı.

İlk Uygulama Nallıhan’da Tamamlandı

Karayolları 4. Bölge Müdürlüğü (Ankara) sorumluluğundaki Nallıhan – Beypazarı Devlet Yolu’nun 21. kilometresinde bulunan Eymir Köyü mevkiinde uygulamanın tamamlandığını belirten Uraloğlu, çalışmaların Nallıhan Davutoğlan Yaban Hayatı Geliştirme Sahası’nı etkilemeyecek şekilde gerçekleştirildiğini söyledi. Uygulamanın 12 Mayıs’ta başladığını ve 16 Mayıs 2025 tarihinde tamamlandığını belirten Uraloğlu, sürücülerin belirli bir hızda ilerlerken Mozart’ın Türk Marşı’nı net şekilde duyabildiğini ifade etti.

Yeni Uygulama Ankara – Eskişehir Yolu’nda Başlayacak

Uraloğlu, Melodili Yol uygulamasının ikinci etabı için çalışmaların 17 Mayıs 2025 tarihinde Ankara – Eskişehir Devlet Yolu’nun Sivrihisar çıkışı 37. kilometresinde yer alan Kertek mevkiinde başlatıldığını duyurdu. Yerleşim yerlerine yakın kesimlerde gürültü nedeniyle şikayetlerin arttığını belirten Uraloğlu, uygulamaların yerleşim alanlarından uzakta gerçekleştirildiğini vurguladı.

Sabit Hız ve Yolun Fiziksel Özellikleri Önemli

Melodili yol sisteminin en iyi sonucu verebilmesi için belirli teknik kriterlerin karşılanması gerektiğini belirten Uraloğlu, “Melodili yol uygulamasının en iyi sonuca ulaşması için, taşıtların saatte ortalama 100 kilometrelik sabit hızlarda ilerleyebileceği, düz ve pürüzsüz kaplamaya sahip yollarda yapılabileceğini” söyledi. Ayrıca Uraloğlu, “Melodili yol uygulamasının, aşınmayı önlemek ve melodinin net şekilde duyulmasını sağlamak için düşük trafik hacmine sahip, özellikle ağır taşıt trafiğinin az olduğu yollarda uygulanmasının önemli olduğunu” belirtti.

Related Posts

ABD’li şirketten 11 Türk bankasına siber saldırı uyarısı

ABD merkezli siber güvenlik şirketi Zimperium zLabs tarafından yayımlanan bir rapor, Türkiye’deki Android kullanıcılarını hedef alan ciddi bir tehdidi ortaya koydu. Raporda, dijital bankacılık uygulamalarını hedef alan yeni nesil bir zararlı …

İran, Katar’daki ABD üslerine saldırdı; Brent petrol sert düştü

ABD’nin İran’a yönelik saldırıları sonrası yükselen Brent petrol fiyatı, İran’ın Katar’daki ABD üslerine yaptığı misillemeyle yüzde 5’lik kayıp yaşadı. Güne 77 doların üzerinde başlayan petrol, 20.45 itibarıyla 71 dolardan işlem görüyor.

İflas tehlikesi yaşayan dev AVM hakkında yeni karar

Ankara’nın ünlü alışveriş merkezlerinden Taurus Balgat AVM, 2024 yılında konkordato ilan etmişti. Mahkemenin 1 yıl süreyle kesin mühlet kararı verdiği AVM yönetimi, aldığı karar ile konkordato sürecinden çıktı.

Hükümet destekli film stüdyosu kepenk indirdi

Yeni Zelanda’da, “Target3D New Zealand” adlı şirketin Frankton’daki Remarkables Park’ta kurmayı hedeflediği ve hükümet tarafından desteklenen bir dijital yapım stüdyosu projesi durduruldu. Queenstown Araştırma ve İnovasyon Merkezi’nin kilit kiracısı …

Emtia piyasalarında son durum nasıl?

Emtia piyasalarında son durum nasıl?

Zeytin köylüsü açlıktan ölür

Zeytin ve madencilik alanında 3 ayrı bilimsel saha çalışması yapan Kantarcı, “Zeytini taşımak çok risklidir, bir bölümü ölür gider. Canlı kalanlar da 10 yıldan önce eski haline dönemez. Yer bulunsa bile, 10 yıl köylü ne yer, ne içer” diye sordu.